Midsommarhelgen

Har blivit dåligt med bloggande nu under midsommarhelgen men tänkte ändå berätta lite om det.
I fredags på midsommarafton åkte vi hem till mina föräldrar och firade midsommar med jordgubbstårta och grillat, Mums! Vi kom dit runt 12 och fikade med mammas hemma gjorda jordgubbstårta, Mums säger jag bara. Även Melvin fick smaka lite och han tyckte det var lite konstigt i konsistensen samt att jordgubbssmaken inte var sådär, han grinade lite illa ibland. Efter fikat så gick sambon och jag en sväng i samhället så han skulle få sova lite och när vi kom tillbaka sedan så satt vi bara och pratade och hade trevligt och sen runt halv 4, kvart i 4 satte pappa igång grillen och då var det sedan dags att äta mat. Så otroligt gott med grillat att jag skulle kunna äta det varje dag! Testade även på rökt lax och det var ingen höjdare, föredrar vanlig lax, sååå mycket godare!
VI blev väl kvar tills ungefär halv 7 7 då i åkte hem eftersom Melvin ska sova.




 
I lördags så åkte vi hem till Melvins farmor och farfar för att äta midsommarmat, så vi åkte väl dit runt 3 och runt 4 blev det mat, färskpotatis, köttbullar, prinskorv, sill m.m och efter maten gick vi ut en sväng och gick så Melvin skulle få sova lite, och när vi kom tillbaka så var klockan strax efter 6 så vi bestämde oss för att fika lite med lite jordgubbar och glass och guud så gott det var! Även Melvin tyckte det, han verkligen älskar glass och även grädde! Vi blev kvar där tills ungefär 8 då vi kom på att det nog var dags att dra sig hemåt.


 
Natten mellan lördag och söndag var ingen höjdare, Melvin vaknade ungefär 4gr under 30min så jag var tvungen att gå upp(han sover i eget rum), ge honom nappen för att lägga mig ner i sängen i några minuter. Sedan vid ungefär 4 så vaknade han igen och då la jag honom i våran säng i hopp om att han skulle sova. NE! Det var bara en massa skrik och gråt i 1h ungefär innan han somnade, vaknade igen innan 7, gav honom välling i hopp om att han skulle somna om igen, vilket han brukar men NE! Bara en massa skrik och gråt även nu, så vid kvart i 8-8 så gav sambon upp och gick ner med honom medans jag råkade somna om i sängen. Oups.

 
Sambon och Melvin väckte mig sedan runt halv 10 igen och då var det bara att gå upp och sedan vid halv 11 åkte jag till mina föräldrar för att få dom sista komp uppgifterna gjorda och inskickade. Så nu har jag bara 2 av 4 kvar att skicka in. Ska bara lägga till lite innan jag skickar in dom men orkar inte göra det ikväll, helt slut i huvudet. Så nu ska jag fortsätta chipsen och ostbågarna jag tog fram, Hej tjockis! :O Men gott är det allt. Och fortsätta kolla på filmen ''Nära och Kära''.


Mammas pojk som blivit en riktigt mamma och pappa gris! <3 

..........Lämna gärna en kommentar ;)

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se