Nittonde Juni

Idag har varit en full dag om man säger så! Känns som om jag inte gjort annat än stressat och blivit irriterad på folk som är i vägen och folk som inte kan köra bil... Suck.
Började i alla fall dagen att vid ungefär halv 10 kom mamma hit eftersom vi skulle in till stan, för att gå på ''8-månaders'' kontroll på BVC, han är ju inte riktigt 8-månader ännu men eftersom hon går på semester sedan nästa vecka så går hon på semester så vi tog det nu istället. Skulle varit där vid 11.00 på kontroll men ungefär vid 11.45 kom vi äntligen in efter att hon glömt bort våran tid.
Men väl där så vägde han 9030gr och var 71cm lång. (Förra längden,72cm, stämde inte eftersom hon inte mätte honom ordentligt. Var en annan sköterska då.) För han kan omöjligt växa 5.5cm på 1månad vilket han i så fall skulle gjort ifrån 5månader till 6månader. Sen krymper dom inte som hon sa. ;)
 
Efter BVC åkte vi upp till Maxi för att fika lite innan mamma skulle till rehab. Och ja säger bara. När ska dessa pensionärer och lata jävlar inse att familjeparkeringarna är till för barnfamiljer och inget annat??!! Suck! Men lyckades i alla fall att få en familjeparkering som tur var! Och när vi kom ut ifrån Maxi och hade fikat klart så hade himlen hunnit svartna ordentligt och när vi var på väg bort till rehab så började det regna. Och även när vi väl hade parkerat så såg vi hur hela sjukhuset slocknade(i alla fall rehab avdelningen och det som vi såg) i ungefär 2min. Och vi hade sånt tur att när vi hade kommit in på rehab och var där 1h så hann det värsta av ovädret att försvinna, hörde till och med in hur det mullrade, samt att det slocknade kanske 2gr till när vi satt där inne, men då kom det tillbaka lika fort.
 
Sedan efter att vi varit på rehab så var det dags att åka upp till Maxi igen för att denna gång handla, och suck vilket folk det finns! Stanna mitt framför en och gärna stå framför dörrar för att fundera på vad fan man ska ta utan att det minsta bry sig om att folk runt omkring vill också kolla och handla??!! Och självklart efter att vi hade handlat klart så hade det ju börja spöregna ute, Kuuul! Så sprang och lämnade vagnen och även sedan varorna medans mamma och Melvin stod kvar inne och väntade, vi skulle ju även ha jordgubbar som vi skulle köpa innan vi åkte med.
Så när vi äntligen väl var hemma så kunde det äntligen bli lite lugn och ro. Så efter maten har Melvin och jag bara busat medans sambon jobbat i framtida badrummet. Och vid ungefär runt 8 så somnade äntligen Melvin efter att ha bökat i sängen. Nu sitter jag här i soffan och latar mig efter att ha diskat och fikat jordgubbarna jag nu tänkte ta och hämta mig en skål med. Muuummms!
 
Hittade yterliggare en elefant till Melvins samling på Maxi för ynka 25kr! Och guuud vad lycklig han blev när jag höll upp den framför honom! Snacka om att han sken upp som en sol! <3 Mammas älskade lilla pojk!

..........Lämna gärna en kommentar ;)

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se