Hej hönsmamma!

Igår kväll så var lillkillen helt förstörd, bara grät och skrek om vartannat, han skrek så mycket att han blev helt slut och tappade luften flera gånger. Och när han väl lugnat ner sig så andades han ganska snabbt och häftigt några gånger. Just för att han var så slut. Han höll på såhär i en timme och ingenting hjälpte. Det brukar alltid att hjälpa när jag går runt med honom och liksom gungar honom upp och ner, nae ingenting, absolut ingenting hjälpte men tillslut i alla fall så somnade han stackarn och jag ringde till mamma och frågade vad det kunde vara, hon hade ingen aning, antigen hade han ont någonstans eller så var han inne i en extra klängig period eftersom han nu natten till måndagen varit väldigt bökig och knölig och sovit lite sämre, vilket är ovanligt, samt att han har blivit helt förstörd så fort jag lagt ifrån mig honom. Han har blivit jätte lugn när jag tagit upp honom.
 
Men idag i alla fall så var han likadan, bara skrek och skrek och skrek och ingenting hjälpte. Jag blev mer och mer orolig att han hade ont någonstans så ringde till BVC och pratade med henne. Varav hon frågade om han fick ont när jag tryckte på örat på honom. Och visst han reagerade med att vakna till och skrika lite innan han somnade igen(han sov då) och hon tyckte jag skulle ringa upp till barn och prata med dom och om ev få en tid vilket jag gjorde och dom ringde upp mig sedan runt 15.10 och jag fick en tid vid 16.00 vilket gjorde att det bara var att snabbt ta på kläder på honom och mig samt in med honom i bilen och iväg. Tar 20min in till stan, samt att jag skulle ner till stan vilket tar yterliggare 10min.
 
Men vi kom fram till läkaren, sambon mötte upp mig på parkeringen så han följde med till läkaren. Väl där så var det att ta tempen, vikt och längd tog vi igår. Vilket förövrigt var 7390gr och 64.5lång! :) Ingen feber vilket var skönt och sedan satt vi i ca 5min och väntade på läkaren. Läkaren frågade lite allmänt om honom och sedan klämde han och kände, lyssnade på lungor och hjärta eftersom han var snorig för en månad sedan samt att han spytt lite slem ibland. Frågade BVC sköterskan om detta igår och hon sa att det kunde vara just för att han varit förkyld, sen samt att han har börjat dregla något otroligt nu sista tiden varav han då sväljer mycket.
Läkaren kollade även i öronen samt kollade i munnen på honom och allting så fint ut. Så han trodde att det då bara var en fas han var inne i nu, då han är mera beroende av oss och mera klängig. Vilket var skönt att veta. Hade nästan trott det då när han var så att jag inte fick lägga ifrån mig honom. Men när han är så skrikig som han varit nu och helt otröstlig så blir man ju orolig att Lilleman ska ha ont någonstans. Så hellre åka in till läkaren en gång för mycket!
 
Måste ju även berömma min lilla skrutt! 4månader och 5dagar och super snäll! Sa ingenting när läkaren klämde och kände på honom och han fick titta i öronen och munnen utan att han protesterade. Han bara satt där i min famn och var lugn och snäll. Han till och med skrattade åt läkaren till slut vilket var väldigt skönt. Bådar gott inför framtiden förhoppningsvis!
Mammas och pappas finaste bästa lilla kille!
 Mammas finaste lilla kille innan han blev sådär förstörd. Han har hittat tummen nu! Och det är bästa vännen! <3

..........Lämna gärna en kommentar ;)
Skrivet av Jaana

Hej!
Jag tänker på er :)
Ni är en fin familj <3
Varma kramar Jaana

2014-03-07 ♥ 08:31:08

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se