Stackars lilleman

I tisdags blev Lilleman sämre igen efter att blivit bättre över helgen, och nu har det gått tre dagar och han är fortfarande jätte snorig stackaren. Igår hade han även lite feber på morgonen 38.1 men gick över sedan så vid 4tiden hade han bara 37.7 vilket är skönt.
Men dom här dagarna när han varit sjuk har varit hopplösa! Började förra onsdagen att han inte velat sova på nätterna just för han är snorig och så. Så sovit ungefär i genomsnitt 4h per natt i en veckas tid ungefär. Vilket inte är optimalt för mig eftersom jag behöver min sömn annars blir jag världens sur kärring, skojjar inte! Tålamodet är även nere på -50%!! Uj uj uj. Men jobbigast var ändå i onsdags när mamma och jag var inne i stan och tränade. Försökte få honom att somna innan mamma kom och vi åkte in till stan vid 12. Men det var lönlöst. Gick inte. Sedan somnade han rätt fort i bilen som tur var. Så han sov väl ungefär 30min sådär som det tog in tills vi var vid rehab. Då vaknade han när jag flyttade över honom från bilen till vagnen och han var super trött efter att jag tränat klart vid 13.45 så när mamma tränade mellan 14-15 så passade jag på att gå en sväng till stan för att hämta en Elefant en arbetskompis gjort till mig/Melvin. Och hade även hoppats på att han skulle somna eftersom han var super trött. Nehe, det gick absolut inte. Så trodde då att han skulle somna i bilen påväg hem. Men nej, inte det heller. Så han hade sovit 30min ifrån 8.30 på morgonen till ungefär 17.00 då han nickade till i matstolen ett antal gånger. Film finns på min instagram: Eydrik


 
Så bestämde då att gå ut och lägga honom i vagnen och där sov han ungefär 40-50min innan han vaknade igen. Sen gick jag upp och la honom vid 19.00 då han var jätte trött och då sov han ungefär 1h innan han vaknade igen. Gick upp och skulle få honom att somna om, lögn i fan! Gick inte!
Så efter 20-30min kom sambon upp och tog över eftersom jag har en uppgift att göra som ska vara klar ikväll(lite kvar bara) och efter ungefär 1h kom han ner och då hade han fått honom att somna äntligen. Sen vid 22.00 gick vi upp och skulle lägga oss. Han väl blunda i 15-20min tills han vaknade, och nu gick det inte att få honom att somna. Lögn i fan! Han somnade när vi satt och gungade med honom, så fort vi la ner honom i sin säng så vaknade han. Upp och göra samma visa, gunga och när vi la ner honom vaknade han, igen.. Så tillslut gav jag upp. Vid 01.00 gick Melvin och jag ner och la oss i soffan. Gav honom lite flytande panodil då jag tror han hade ont i magen eftersom han drog upp benen hela tiden och då kunde han tillslut somna. Så vi låg nere i soffan och sov hela natten. Vaknade några gånger från och till, så sov väl kanske 3h denna natt tror jag.(Natten mellan onsdag och torsdag).
 
Igår hade jag ju tänkt att åka in till stan på föräldraträff men struntade i det då han hade lite feber då på morgonen. Så istället vid 10.30 så åkte jag runt i ungefär 1h så Lilleman skulle få sova. Och när jag var påväg hem igen efter att åkt runt överallt vaknade han.
Försökte få i honom lite mat men gick inte. Fick tillslut i honom 180ml Lemolac ungefär, men ungefär hälften gick han väl upp från och till hela dagen stackarn. :(
Så vid 15.00 försökte jag f tag i BVC sköterskan, gick inte! Så sen runt 15.15 ringde jag esplanaden och dom skulle ringa upp vid 15.55, dom ringde tillbaka 16.05 och sa att jag skulle ringa barnmottagningen istället eftersom han var så liten. (Över 6månader ska man ringa sin läkarstation, därav jag ringde dit först). Så ringde barnmottagningen men dom hade telefon tid fram till 15.30, så ringde då växeln som sköterskan på esplanaden sa och bad om att få prata med en barnsköterska. Efter mycket om och men kom jag fram och lagom då bröts det. Ringde tillbaka igen och då fick jag lämna mitt telefon nummer och hon skulle ringa upp. Så runt 16.25 ringde det och sa som det var att han ätit lite och var jätte snorig och så. Hon trodde det kunde vara att han hade ont i halsen därav inte ville äta. Så Skulle ge honom panodil så han fick i sig lite mat. Sedan även skulle jag skaffa Nezeril nässpray för 7månader Och varför han spydde och fick upp mat kunde bero på mycket slem i halsen.


 
Så vi fick i honom lite mat tillslut efter att ha gett panodil. Och även idag somnade han till i matstolen så efter jag ätit satte jag mig i soffan med honom och där satt vi i ungefär 1h och sov innan han vaknade och då hoppade vi ner i badet för båda vi 2 stank spyor och efter det åt han lite och somnade vid 19.45. Vaknade igen vid 20.20 ungefär då gick jag upp och strök han på magen och han somnade om på 5min. Sedan vid 22.00 gick vi upp och la oss, väntade bara på att han skulle vakna och att det skulle bli en jobbig natt. Ne! Vid 01.30 vaknade han, gav han mat och han somnade om efter han ätit. Vaknade igen vid 03.30 och fick mat och somnade. Vid 06.00 vaknade han igen och la honom då i våran säng och efter ungefär 30min somnade han och vi sov till 09.30. Oj vad vi behövde det! Så otroligt skönt att få sova "ordentligt" en natt!
Nu idag har jag fått i han några skedar gröt och ungefär 80ml lemolac och nu har han sovit i soffan i snart 1h. Fortfarande jätte snorig och dan är han. Så bad sambon köpa hem nässpray till honom och få se om det är bättre en det vi har hemma. Sköterskan sa i alla fall det. Så vi får hoppas på det bästa! <3
 
Ringde även till BVC sköterskan idag och bokade in en ny tid för 6månaders läkarkontroll eftersom vi skulle varit där förra torsdagen då han hade som värst feber, över 39, och nu ska vi in nästa vecka på onsdag istället. Hoppas bara han håller sig feberfri tills dess och att han blir mindre snorig.
 


 

..........Lämna gärna en kommentar ;)

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se