Meningen med livet

Det finns mycket man kan säga om mamma livet, det är jobbigt ibland, stressigt ibland men mest av allt är det underbart. Det finns inte någonting på hela jorden jag skulle byta bort mot detta liv. Om jag fick välja mellan att få flera miljoner och att aldrig mera få krama min son skulle jag utan tvekan välja bort pengarna. Om jag fick välja mellan att aldrig mer få höra min son prata om få rida när jag ville så skulle jag välja bort ridningen.
För familjen är så mycket mer än allt det där andra. Min son betyder så mycket mera! Jag har lärt mig vad meningen i livet egentligen är, och det är inte pengar, det är inte ridningen, det är inte att man kan sova hur länge man vill. Det är att vara förälder. Trots att det är jobbigt och stressande ibland så älskar jag detta.
Jag har flera gånger blivit så frustrerad att jag börjat gråta för att jag inte vet vad jag ska göra när min son tex inte kan sova och bara skriker. Och dom där härliga bajsblöjorna kär bajset är ända upp på ryggen och alla kläder är fulla bajs. Visst, det är jobbigt för stunden. Nätterna som.är fulla med gråt och skrik och man får sova ca 3h per dygn. Att man känner sig stressad att duscha klart fort. Att veta hur mycket man verkligen behöver göra. Men sen kommer dom där underbara stunderna när han tittar på mig,kryper upp i mitt knä, lägger armarna om mig, borrar in ansiktet i håret och bara är där. Dom stunderna betyder så mycket mer än allt det där! 
Det är dom stunderna som är meningen med livet, min son, min.sambo, MIN familj, det är meningen med.livet! 


..........Lämna gärna en kommentar ;)

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se