Raseriutbrott

Uhj Uhj sicket humör våran söta lilla son har fått dom senaste veckorna. Så fort han inte får som han vill får han världens raseriutbrott och bara skriker och skriker och skriker och gråter och är jätte arg verkligen. Ja så underbart med barn! Ja det är det, men dessa raseriutbrott kan man gärna skippa, speciellt när han bara är snart 15månader, alltså inte en två år och, alltså han har inte kommit in i tvåårstrotsen ännu, uhj undrar hur det kommer bli då. Suck! Men men, När han får dessa raseri utbrott är det enda att göra att bara ignorera honom i princip och inte göra någon stor grej av det. För förr kunde hans raseriutbrott hålla i sig 30-40min om man säger ''nej'' till honom, men nu har det minskat ned till 15min, puh! Men det är inte lika enkelt att få honom att lugna ner sig när han vaknar runt 3-4 på morgonen och är jätte ilsken och bara SKA ha välling, men vi försöker ändå att hålla tiden att han inte får välling i alla fall inte före 04.45 just för att få in rutiner, vilket har funkar länge, fram tills dessa raseriutbrott han har börjat få, och ibland kan dessa raseriutbrott börja kl 02, mitt i nätterna, inte alls för roligt när man är sådär lagom trött.
Som nu när jag skulle gå upp och lägga honom nu på förmiddagen fick han världens raseriutbrott bara för att han fick syn på en vattenflaska som han så gärna ville ha men inte fick just då. Och oj så ilsken han var, men tillslut slocknade han i sängen och sover nu gott. Men trots dessa raseriutbrott så älskar jag att vara mamma, det är det bästa som har hänt mig och min son är helt underbar! Bara förra veckan gick han fram till mig när jag satt på golvet, slängde armarna om mig och kramade mig hårt och gosade in sig i min nacke, alltså den absolut underbaraste känslan någonsin! Och fick denna kram inte bara en gång, utan två gånger! Där kände man verkligen att han villa säga ''jag älskar dig mamma.'' Det var verkligen en sån kram. Så underbart! <3
Tänk att denna lilla sötnos kan bli så arg och få såna raseriutbrott? Mina föräldrar trodde inte på mig förens nu till i helgen då dom såg det med egna ögon! Deras kommentar var ''men ojsan sicket humör''

..........Lämna gärna en kommentar ;)

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se