Bortglömd!

Ja, det kan man väl sammanfatta inskolningen av Melvin?
Vi kom dit strax efter 9.30 och i början var det lite läskigt och han höll sig till mig hela tiden i ungefär 5min tills han såg att dom hade massa leksaker i ett rum, då gick han snabbt dit och började plocka. Dom andra barnen hade lite morgon samling men den ville han inte vara med på utan han ville istället leka med bilarna han hittade så ja, det fick han göra då, sen kom dom andra barnen ut och då blev han lite ställd men fann sig snabbt i situationen. Runt 10-tiden gick vi ut på gården och då satt han mestadels i sandlådan och lekte hela tiden tills vi skulle gå in och äta mat runt halv 12-tiden och ja att lämna sandlådan var inte populärt alls. Maten åt han faktiskt förvånansvärt upp allting, men självklart eftersom det var ris och korvstroganoff. Efter maten så lekte han lite inne med djuren han hittade innan jag skulle försöka få honom att sova lite, men ja, det var ju bara att glömma. Det hade han absolut inte tid för, så istället gick vi ut och lekte och han hade upptäcktsfärd runt på gården och hittade många spännande saker att leka med, och han gick iväg utan att bry sig om var jag var. Vi stannade till ungefär 14.30 då vi åkte och handlade bröd innan vi åkte hem och han slocknade fort i bilen efter affären och ligger nu kvar i soffan och sover med jackan halvt på sig. Tröttisen, men det har varit en stor dag för honom idag. Mycket nya ansikten och barn och massa nya grejer och platser!
Personalen som Melvin har var super trevlig och fick väl inte så jätte bra kontakt med honom nu idag då han var så upptagen med alla leksaker och så, men jag tror det kommer funka super! :)
 
Men man kan väl sammanfatta dagen såhär: Jag hade kunnat gått efter 30min för han brydde sig inte alls om jag var där eller inte. Eller ja när vi var inne hade han lite små koll på mig och tittade vart jag var, men ute. Puh! Då hade han glömt bort mig helt, när jag frågade om han skulle följa med mamma sprang han åt andra hållet och ville inte följa med hem. Men det är faktiskt skönt att det är på det sättet än tvärt om och han sitter som klistrad på mig. Så nu ska jag följa med imorgon och vara med och på onsdag skulle jag vara där, fast sitta i deras personal rum just ifall jag skulle behövas. Likadant på torsdag och sedan fredag skulle vi testa att jag åker där ifrån och är hemma. Men jag tror det kommer gå toppen bra, visst han kommer nog bli ledsen när jag säger hej då, för det blir han alltid men det brukar gå över direkt när jag stängt dörren.
Var bara att flytta honom ifrån bilen och in och fick bara av halva jackan innan han slocknade igen. <3
 
 
 
 

..........Lämna gärna en kommentar ;)

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se