Halldrömmar

Untitled #8
 
Untitled #8 by narbonneeydrik featuring a glass vase
 
Jag har börjat drömma lite om hur hallen på övervåningen ska se ut, jag vill ha lite äldre/rustik stil på inredningen. Som det ser ut nu så har vi en ''avdelning'' runt hela väggen där halva-underdelen av väggen är vitt och på mitten är det en delning och på ovansidan är det en orange-aktig tapet just nu.
Men jag vill ha att det är som det är nu men att övre delen är av en grå ton, ljust grå. Sedan på den enda ''hela'' väggen vi har uppe vill jag ha en ''boktapet'' (1) just för att få en lite biblioteks känsla över det hela, golvet vill jag ha ett lite ljusare slags golv (2) antingen om man sliper det vi har nu och fixar eller om vi lägger ett golv över. Där soffan (7), vilket jag vill ska vara en mellan-grå, äldre look, bäddsoffa, och soffbord (6) ska stå vill jag ha en mörk grå/svart mera rustik matta (3), typ något liknande den på bilden. Sedan vill jag ha en låg bokhylla (4) på kortsidan in mot vårat sovrum något liknande även den som på bilden, den ska vara fylld med böcker, och några fåtal dekorationer bla, någon mindre & färgglad blomma. Ovanför soffan vill jag att någon liknande hängande golvlampa (5) som den på bilden så att man kan sitta där uppe och läsa, elr bara ta det lugnt efter en stressig dag. Det ska även vara mycket olika sorters doftljus för att ytterligare utöka mys känslan lite.
Haha, ja inte så jätte lätt att förklara hur jag vill att det ska se ut när ni inte vet hur hallen uppe ser ut, men ska ta en bild när allt byggmaterial försvinner så ska ni får en enklare inblick i hur det kommer bli. Jag tror det kommer bli super mysigt!! :D

..........Lämna gärna en kommentar ;)

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se