Torsdag

Och snart är det fredag och helg, och helgen kommer faktiskt spenderas uppe i Stockholm med min forever kollega, det är inspirationsdag på söndag som vi ska gå på. Har ju en fri biljett så Who not?
Dagen har iallafall varit lugn, vaknade vid 06.45 av att Melvin tyckte det var morgon, jag var inte lika pigg kan jag säga, men vi låg kvar i sängen och gosade och kollade på stadens hjältar till 7.30 ungefär innan vi gick upp och åt frukost. 
Efter att Melvin sovit middag och vi hade ätit lite lunch så tog vi oss en tur till lekparken nedanför där vi bor och Melvin tyckte det var lika roligt idag och förra gången vi var där. Måste bara få tag i hink och spade så tror jag han tycker det blir roligare då han försöker gräva med pinnar och sina händer. Busen! Vi var där i ungefär 1h innan Melvin tyckte det var dags att gå hem!

Efter att vi ätit middag så kom mamma och hämtade upp mig vid 17.00 då vi skulle in till stan för att Galaxy skulle simma vid 17.30 och oj så bra det gick. Idag gjorde jag allting helt själv medans mamma stod vid sidan av och skälla simtränaren var utanför. Eftersom jag skulle ta simkörkort så gjorde vi så idag, som en uppkörning som hon sa. 
Galaxy skötte sig iallafall galant idag! Dock tycker han fortfarande att det är jobbigt att gå i vattnet så jag får hjälpa till ganska mycket men sen själva simmandet går toppen. Enda gångerna han vill upp på kanten nu är där själva rampen är(den sänks ner när hunden sommar, och höjs upp när hunden ska vila/gå ur) 
Dock tror jag att det kommer att gå ännu bättre desto flera gånger han gör det, han har trots att bara simmat 5gr hittills. 
Sedan efter att vi var klara och städat klart så satte jag mig ner och svarade på några frågor för att få själs simkörkortet, så nu har jag inte bara vanligt körkort utan även simkörkort. Hehe. Men det betyder helt enkelt att vi själva kan boka tid och vara där själva utan att någon mera är med. Så det känns bra.
Galaxy är mamma och pappas hund, korthårig collie, men jag har varit med och hjälpt då min mamma inte klara av det pga hennes rygg, därav simkörkortet är mitt och inte mammas. Samt att jag tycker det är kul! 

..........Lämna gärna en kommentar ;)
Skrivet av Johanna

Härligt att våren är på ingång så man kan börja leka på lekplatser igen!

2015-03-12 ♥ 22:33:12
Blogg: http://johannaarntzen.se/

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se