Nybto

Imorse ringde klockan vid kvart över fem, dock vaknade jag vid kvart i då Melvin bökade runt i sängen. Sen vid kvart i sex åkte jag iväg till hjorted eftersom mamma och jag skulle åka till nybro på hundutställning, åh trots att det är kallt och jävligt och segt gör ryggen så saknar jag det faktiskt trots allt. Saknar allt som har med hundar och göra och saknar att ha en hund över huvud taget! När man är uppvuxen med minst 3st hundar så kanske ni förstår nu när man inte har någon istället. :(
 Det gick iallafall bra för Galaxy, han fick excellent men inget ck tyvärr. Men jag slapp iallafall att ställa då det var en annan collie uppfödare där som ställde honom åt oss.
Sen tittade jag även på dom vita herdehundarna och hälsade på och pratade med några ägare där, bla en som hade en kennel ute på Öland som jag var välkommen att komma och hälsa på om jag ville. :)
Så kan ju.säga som så att jag blev ju inte mindre sugen på en herdehund nu om man säger så! Har ju tidigare varit inne på en cardigan men eftersom Jacob vill ha en större hund, speciellt schäfer. Men eftersom jag vägrar köpa en schäfer och en bruksschäfer kräver lite för mycket än vad jag vill lägga ner så passar en vit herdehund perfekt få jag alltid tyckt om den rasen. Sen är dom betydligt mildare i temperamentet än vad schäfern är så. Dock är han negativ till just en vit hund. Suck. Men men det är jag som bestämmer det, Jacob skulle kunna tänka sig köpa en blandras eller en utan stamtavla, och det har jag sagt att nej det blir det absolut inte. Jag ska ha en renrasig med stamtavla! Men men, tyvärr ligger en hund ganska långt fram i tiden då jag först och främst måste få jobb och inkomst. Sen kan vi skaffa hund! 
Tog även lite bilder idag på collie och herdehund som jag kommer visa ikväll eller imorgon beroende på när jag orkar fixa dom. ;)


..........Lämna gärna en kommentar ;)

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se