Vimmerby

Igår åkte lilleman och jag till Vimmerby brukshundsklubb för att kolla på hundutställningen som var där. Mamma och pappa var ju även där med Pumba och Galaxy, endast Galaxy ställdes, så även lite därför jag åkte, annars hade jag nog inte åkt om jag varit själv.
Melvin tyckte iallafall att det var super kul att titta på alla hundarna och speciellt att titta på agilityn tyckte han var roligast helt klart! Där stod han som fastklistrad och bara tittade. Busen. Jag slapp ju.ställa denna gången då jag annars brukar vara mammas handler men nu var Helena, en som har långhårig collie, där och hjälpte till att ställa Galaxy, och det slutade med BIG-1 och sedan även BIS-3. Vilket var kul för honom! Det var ju bara en liten utställning men ändå.
Dock fick jag hoppa in och ställa Birgittas borzoi i BIS finalen då båda hennes hundar gick vidare och där slutade jag och Amos som BIS-1!! Riktigt kul att ställa borzoi igen faktiskt! Inte ställt borzoi sedan Mischa.

Galaxy som inte vill ha vipp öron, eller iallafall inte på utställning. 


..........Lämna gärna en kommentar ;)

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se