Trots Pelle

Ja, idag har jag haft en riktig liten trots Pelle här hemma. Han blir ju 2 den första november så två års trotsen börjar märkas mer och mer den senaste veckan. Han ska testa alla gränser och säger man lungt och fint "nej gubben du får inte ha den, du kan skada dig" eller liknande så bryter han ihop totalt och börjar skrika och gråta. Suck, såna dagar är det inte roligt att vara mamma. Men det är bara att stå ut, dom underbara stunderna överväger som tur är!
Men idag iallafall så var vi på kyrkans barntimmar som vanligt på måndagar när jag är ledig och Melvin var väl nöjd ca 30-40min fram tills vi skulle fika, då blev han jätte arg för att han fick sitta i egen stol och inte i mitt knä. Men när han fick lite clementiner att äta gick det över, ett litet tag iallafall. Sen ville han måla, trodde han, sen ville han måla på den svarta väggen med kritorna, trodde han. Sen helt plötsligt utan anledning så blir han riktigt arg och ledsen och bara skriker och gråter och kastar sig på golvet när jag inte lyfter upp honom. Så efter ca 40-50min med skrik och gråt så åkte vi hem. Både för Melvins skull då han även var trött, samt för dom andra som var där, att dom skulle slippa lyssna på en trotsig ilsken unge. Han slocknade ca 20min efter att vi kommit hem och sov lite mer än 1h och sen resten av dagen har han varit gnällig mestadels hela tiden, han vet inte vad det är han vill ha, men samtidigt så blir han jätte arg om han inte får det. Så ja, idag har mitt mamma tålamod testats på riktigt. Men det är tur att han är söt som jag brukar säga. Men detta är ju bara en fas i hans liv som kommer att gå över och dom underbara stunderna överväger dom jobbiga helt klart! 

Melvin bara skulle gå ut efter maten, och han vägrade ha på sig mössan, utan han skulle ha keps. Så då fick man lösa det på bästa sätt och helt enkelt ta kepsen över mössan, då gick det hur bra som helst!

..........Lämna gärna en kommentar ;)

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se