Födelsedags kalas

1 april idag och det var dags för födelsedagskalas för min brorson och grabbarnas kusin Frank som fyller 4år idag. Men eftersom kalaset var på eftermiddagen så hann Jacob och Melvin åka iväg en sväng och hjälpa hans farmor och farfar. Jag och Milton var hemma och tog det lungt, jag tog bla en dusch innan jag fick Milton till att somna i soffan ett tag. Då tänkte jag att jag skulle gå upp och hämta lite kläder till oss som vi skulle ha på oss. Mitt i trappen dock så kom jag på att jag glömt något, så jag vände på huvudet och skulle gå ner igen. Direkt när jag vänder huvudet för att gå ner så svartnar det för ögonen  i några hundradelar vilket resulterar i att jag ramlar handlöst nerför större delen av trappen innan det tar stopp i kurvan på trappen.. Behöver jag ens säga att jag slog i? Särskilt höger ben som fick sig en rejäl kyss genom att jag skrapade upp smalbenet rejält samt att foten slog i ordentligt. När jag kommit upp ur ifrån trappen och in i soffan så dundrade i hela benet nått fruktansvärt så jag var tvungen att ta en panodil vilket gjorde att den värsta smärtan försvann..
 
Efter att Jacob och Melvin kommit hem var det bara att byta kläder och åka iväg till min bror och brorson för kalas, där var även min mamma, pappa och mormor som firade Frank. Vi var där i ca 3h innan det var dags att åka hem för att äta lite mat, Melvin och Frank hann även leka lite ute i det härliga väder innan vi åkte. Tyvärr lagom tills vi kom hem och började med maten så blev Melvin snorig och varm stackarn. Så nu innan läggdags hade han 38,8, men bara hoppas hoppas att han slipper bli sjuk igen och att febern inte blir mera.
Nu på kvällen så  känner jag av mina skrapsår jag fått på benet men värst smärta har jag i högrafoten som gör att jag inte riktigt kan gå ordentligt på. Hoppas bara att det blivit en ordentlig smäll och att det lägger sig under natten, men det är sådant som märks helt enkelt.
 
Kamera Nikon D60 Objektiv Nikkor 18-55mm
 
Bilden tagen strax efter. Såret mitt på smalbenet svullnade upp rejält men nu har det lagt sig.
 
 

..........Lämna gärna en kommentar ;)

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se