Helgen

Denna helg känns det som om det har varit full fart hela tiden. Igår så målade vi lite i hallen uppe innan Milton och jag åkte till min farmor och farfar för att fira deras 50-åriga bröllopsdag medans Jacob och Melvin åkte till hans mormor och morfar då hans morfar fyllde år. Påvägen till farmor och farfar så hämtade jag även upp mamma och pappa som åkte med mig nu när inte Melvin och Jacob var med så ville vi slippa åka med två bilar. Det var riktigt trevligt, farmor hade gjort potatisgratäng och olika kött samt gjort som en liten frukt/grönsaksbricka riktigt gott. Milton han fick smaka lite äpplemos som farmor hade tagit upp och ja, det gick ner utan problem. Han hade ju börjat smaka lite smått ibland när vi sitter och äter då han blivit mer och mer intresserad av vad vi stoppar i munnen, och igår så ville han bara ha mer och mer busungen, han satt och gapade som en liten fågelunge busen. 
Sen blev det iallafall lite tårta och kaffe innan det var dags att åka tillbaka hem till mina pojkar som kom hem ett litet tag innan mig, och jag möttes av en stor stolt pojke som hade fått ännu mera klistermärken av farmor.
 
Idag har det varit full fart med känns det som, vi började med att fortsätta måla hallen uppe, så nu är allt vitt målat en gång, bara 2gånger kvar. Puh... Sedan så var Jacob och Melvin iväg och kollade på när Jacobs kompisar körde cross på isen medans jag och Milton var hemma och packade ihop inför eftermiddagens äventyr! För idag stod nämligen babysim och småbarnssimskola på schemat! Och behöver jag säga att det var omtyckt? Milton och jag började med babysim och det var riktigt populärt, dock så föredrog han att ligga och flyta på mage och inte så mycket på rygg, så jag tror vi har en liten vattenpojke här hemma. Direkt efter babbysimmet så var det dags för Melvin och Jacob att hoppa i badet, vi gick ju inte babysim med Melvin tyvärr så då tyckte vi, eller jag rättare sagt att det passade på att anmäla honom med så han fick bada, då han älskar att bada och älskar vatten men har känts sig lite osäker. Och ja, Melvin verkligen älskade det och efter ett litet tag så vågade han släppa taget om pappas hals och vara lite friare. Och efteråt så kom han ut och sa ''Det var jätte roligt där inne mamma, jag vill göra det igen'' Så otroligt skönt att han tyckte om det, inte för att jag hade förväntat mig något annat men. Måste även försöka komma iväg till någon simhall med snart igen, vi var i Oskarshamn simhall för typ 1,5-2 år sedan och det älskade han.
 
Våran stora tuffing innan han och pappa åkte iväg på kalas igår.
Kamera Nikon D60 Objektiv Nikon 18-55mm
 

..........Lämna gärna en kommentar ;)

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se