Läkarbesök

Imorse så ringde klockan redan vid 07.00 eftersom jag fått en läkartid med Milton kl 09.00 på barnmottagningen, då han fått en massa utslag på halsen som blivit mer och mer. Började med ett märkte på halsen, och sedan efter ca 3-4dagar kom ytterliggare 2 för att sedan bli mer och mer, så i torsdags så kontaktade jag BVC och frågade vad dom trodde, dom kunde inte säga men ville att en läkare skulle kolla på det, så i fredags så fick jag äntligen tag på en sköterska så jag kunde boka en tid. 
Melvin fick vara hos sin farmor under tiden jag och Milton var hos läkaren, där blev det först att väga och ta tempen innan doktorn hade tid till att kolla på Miltons sår. Han var själv lite osäker på vad det kunde vara eftersom det sitter på halsen och blir mycket dregel och svett där, så han tog några bilder för att visa en hudläkare, som han kunde konstatera att det handlade om en ''stafo'' infektion, liknande svinkoppor som blivit på halsen. Så dom tog en odling på såren för att kolla så att det inte var något allvarligt och sedan fick jag pencilin utskrivet som han nu ska få i en vecka och hoppas att det lägger sig. Om det inte blir bättre eller blir mera så skulle jag höra av mig igen, så nu får vi hoppas att det ska försvinna så vi får tillbaka våran glada pojk igen. Då man märker att han är lite besvärad av dom och vill gärna inte att man ska pilla och särskilt inte tvätta vilket absolut inte alls är populärt vilket är helt förståligt.
 
Bild ifrån fredags
 
Bild ifrån lördags
 
 

..........Lämna gärna en kommentar ;)

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se