Veckan

Veckan har rullat på som vanligt även denna gång. Melvin har varit på dagis tisdag, onsdag och torsdag. I onsdags var jag även hos tandläkaren efter att jag lämnat Melvin på dagis, skulle laga en tand och eftersom det är lite svårt att ligga i tandläkarstolen och ha Milton själv så var farmor med och följde med när mamma var sjuk och inte kunde följa med som det var tänkt från början. Och att laga tanden tog nog rekordtid att laga, knappt 10min låg jag i stolen innan jag var färdig att gå, riktigt skönt faktsitk då jag har lite tandläkarskräck. Efter tandläkaren passade vi på att åka till Maxi och fika och handla lite, (vi fick ju hemleverans av mat i tisdags så jag kollade mest på bokrean och hittade 2böcker faktiskt. En deckare till mig och en dinosaurie bok till Melvin,) eftersom farmor fick ta mammas och pappas bil eftersom den skulle besiktas, istället för att pappa skulle åka ifrån jobbet för det. Så vid 11.40 så var det dags att åka och besikta deras Volvo som gick igenom utan anmärkning, så nu går även deras bil ett år till! 
Väl hemma passade jag och Milton på att gosa lite innan det var dags att hämta storebror från dagis. Och ja, det var lättare sagt än gjort. 45min tog det innan vi äntligen kom hem med en stor trotsig treåring. Han absolut vägrade att följa med hem och skulle vara på dagis, trots X antal övertalningsförsök så var det lönlöst. Men men tillslut så kom vi äntligen hem och här fortsatte trotset och skrikandet innan han äntligen lugnat ner sig lite och han fick sin dinosauriebok som jag köpt till honom. Jag som trodde att 3års trotsen skulle gå över efter han fyllt tre.
 
Idag är det fredag och det blir en lugn dag innan helgen, blir väl städning lite senare så huset är rent och fint inför helgen, sen när Jacob kommer hem blir det pizza som vanligt på fredagar! Nu måste jag försöka få en trött lillebror att somna om igen efter att en högljud storebror blivit arg för att hans kuddhög ramlat... Puh.
 
 

..........Lämna gärna en kommentar ;)

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se