Storrensning

Jag har nu under ett längre tag känt hur jag vill rensa ut i alla skåp och rum för att bli av med en massa skräp som vi inte använder eller kommer ha användning av.
Började med att jag en dag under tiden jag lagade mat började rensa ur i skafferiet som varit överfullt med en massa grejer som egentligen inte hör hemma i ett skafferi eller såna grejer vi aldrig kommer att använda, eller helt enkelt sånt som nått sin bäst före datum. Detta var riktigt kul och kändes skönt att kunna rensa ut och bara kasta en massa som tar onödig plats och sortera upp och kolla igenom vad man egentligen har för något i skåpen.
Så tanken är faktiskt att göra det i alla skåp i köket och antingen kasta eller sälja saker som aldrig kommer till användning längre.
 
Jag har faktiskt även rensat ut min garderob och kastat en massa kläder som jag innan sparat för att jag tänkt att ''det kommer jag använda när jag blir smal igen'' vilket bara är slöseri med plats, för den dagen jag blir smal igen så kommer jag ändå inte använda dom kläderna. Så körde en rejäl rensning för ungefär en vecka sen, så det blev en hel stor påse med kläder som ska kastat och 2st papppåsar med kläder som ska lämnas in på Busfrö för att säljas.
 
Vi har nu även börjat ta tag i att rensa på vinden/kontoret som ska bli ett rum till Milton. Som det är nu så är både vinden och det lilla kontoret fullproppat med en massa grejer som aldrig används eller kommer användas, även en hel del skräp, så vi ska ta tag och rensa ut ordentligt nu eftersom Jacob ska slå ner den nuvarande väggen mellan vinden och kontoret och flytta den så att själva rummet blir större än vad det just nu är. Ska visa bilder senare.
Jacob tyckte först att det var väl inte så mycket där uppe som skulle kastas men efter att han var uppe där härom kvällen så insåg han att det var en hel del skit där uppe, så vi började faktiskt häromkvällen att rensa ut lite på kontoret, samt på vinden bakom våran garderob i sovrummet. Så under den tiden passade jag faktiskt på att kasta en massa kläder för Jacob,(hehehe) massa gamla skjortor som han aldrig använder eller ens kan ha.
 
Är det bara jag som tycker att det känns så himla skönt att rensa ut ordentligt och kasta sånt som egentligen bara ligger och tar plats, som gamla gardiner, gamla utslitna kuddar eller liknande. Känns lite som en ordentlig vårstädning, ska bli så skönt när det är färdigt så vi kan börja med Miltons rum! Längtar Längtar!

..........Lämna gärna en kommentar ;)

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se