Kamera drömmar

Jag har nu mer och mer insett hur mycket jag faktiskt vill uppfylla en gammla dröm, en dröm som har varit att bli fotograf, inte på det sättet att det är mitt jobb, utan mera som en hobby. Jag älskar att komma ut och fotografera på tävlingar, även att sedan sitta hemma och kolla igenom alla bilder, redigera dom, ladda upp dom så även andra får ta del utav dom. Sen att man kanske förhoppningsvis kan tjäna lite extra genom att sälja bilder är egentligen bara ett stort plus då jag fotograferar för att jag älskar det.
 
Jag har just nu en Nikon D60 som jag tycker funkar riktigt bra, den är tyvärr lite långsam vid seriebildstagning men den är ju inte den nyaste samt att jag köpte den begagnat så man kan ju inte begära så mycket heller. Så högst upp på min önskelista står nu en ny kamera som är snabbare vid seriebildstagning samt en som klarar av lite högre ISO-tal utan brusighet. Drömkameran är helt klart en Nikon D750, men att lägga ut sådär ca 20.000 just nu är ju inte att ens tänka på. Så istället har jag blivit mer och mer sugen Nikon D3300 eller en Nikon D5300, men just nu är det inte på tal om att köpa ny kamera, men drömma får man ju alltid göra.
 
 
Nikon D5300 - Nikon D3300
 
 

..........Lämna gärna en kommentar ;)

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se