~ Flytta hemifrån

Något som jag börjat tänka på mer och mera nu är detta med att flytta hemifrån! Och jag är riktigt sugen på att göra det vissa dagar, men jag har sagt att jag Inte tänker flytta hemifrån förens jag har gått ut skolan och har fått inkomst så man vet att man kan betala räkningar och sånt som behövs! Men jag vet att det är många som flyttar hemifrån redan när dom börjat gymnasiet, men det är bara för att deras föräldrar(oftast, jag säger inte alla!) betalar hyran, mat och sånt som behövs. Men jag tycker inte det är rätt faktiskt, visst det är bra att ha föräldrar som kan hjälpa till med att betala, men jag tycker at när man börjat gymnasiet så måste man börja inse att föräldrarna inte alltid finns där och man måste börja tänka realistiskt, att det kostar att flytta hemifrån, och det är mer att göra och tänka på än när man bor hemma.

För hemma brukar oftast mamma och pappa tvätta, laga mat, städa o.s.v. visst man kanske hjälper till någon gång ibland, men när man flyttar hemifrån så måste man klara sig själv! Helt själv! Och detta skrämmer mig faktiskt riktigt ordentligt, för tänk vilka måsten man har att man Måste ha pengar till räkningar, man Måste ha pengar till mat och sånt som man Måste ha och utföra. Det skrämmer mig!

Jag måste erkänna, att min pojkvän har vid ett flertal gånger visat riktigt fina lägenheter och jag har flera gånger velat säga, men vafan vi kör på det! Men sen så vill jag inte flytta hemifrån förens jag vet att man har inkomst! För inkomst är ju faktiskt hela grunden till att man ska kunna bo själv, eller hur?

Tycker du jag tänker fel? Isåfall skriv gärna en kommentar med vf! :)



..........Lämna gärna en kommentar ;)
Skrivet av Lina - Vinn röda Catagoridbyxor från Emmishopen!

Håller med! Och är livrädd för när den dagen kommer, jag kan ju ingenting som man ska kunna :P

2012-04-10 ♥ 17:49:18
Blogg: http://sallberglina.blogg.se/

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se