♦ Fonter i Photoshop

Jag själv har haft problem med att få in fonter i Photoshop när jag laddat hem dom ifrån Dafont.com.
Har testat flera olika grejer som folk förklarat för mig, men inget har funkat för mig!
Så tänkte nu dela med mig av hur jag gör när jag lägger in fonter!

1. Jag börjar med att ladda hem en font ifrån Dafont.com.

2. Jag högerklickar på ikonen med böcker staplade på varandra och sedan ''Packa upp här''.

3. Efter detta kommer det upp en ny ikon som ser ut som 2T:n(TT) eller ett O. Nu högerklickar du på denna ikon som sedan ''klipp ut''

4. Du går in på ''Den här datorn'' klickar dig vidare till ''Lokal Disk C'', sedan vidare till ''Windows'', och sist till ''Fonts'' där du klistrar in fonten!

5. Nu är det bara att kolla i Photoshop om fonten har kommit in. Och förhoppningsvis så har det de! :)

Detta är det enda sättet som funkat för mig av dom 3st jag testat! Den första jag testade funkade första gången. Det andra jag testade funkade inte då jag inte hittade vad fonten skulle läggas i.
Om ni vill kan jag dela med mig av detta också! :)

..........Lämna gärna en kommentar ;)

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se