♦ Nothing's free in life!

Ingenting i livet kan man någonsin få gratis! Man får kämpa hårt för att komma dit man vill eller få det man vill!
Jag lärde mig verkligen det när jag tog mitt körkort! Jag hade ingen föräldrar som kunde betala mitt körkort som jag vet många andra har, så alla pengar jag fick in ifrån jobb och studiebidrag gick till körkortet. Det var inte många gånger jag kunde köpa Den där tröjan bara för att jag ville! Nae för jag visste att jag var tvungen att ha mina pengar till körkortet! Dcok räckte inte all pengar hela vägen så jag kunde betala allt, så som tur var hade jag en underbart snäll pojkvän som hjälpte mig och lånade mig pengar, samt att jag även fick några körlektioner av min farmor o farfar samt faster och hennes familj i födelsedags present och julklapp! Men det gällde ju inte bara att betala och köra, nae allt detta med att sitta vid datorerna och plugga in allting och klara dessa förbaskade faser tog knäcken på mig ett antal gånger och jag sa många gånger till mig själv att jag ger upp!
Även efter vissa körlektioner så kände jag bara att F*n jag kommer aldrig klara detta körkortet eftersom det gick så fruktansvärt dåligt, jag kunde må dåligt i flera dagar efter vissa körlektioner och jag verkligen fasade för varje ny körlektion. Detta har absolut inte med körläraren att göra för jag hade världens bästa körlärare(tycker jag, vet flera som tycker hon är dum i huvudet) men det berodde nog mest på bilarna man körde, Toyota Auris. Alltså det är dom mest hemskaste bilarna jag kört i mitt liv och dom slöaste!

Bildkälla

Det var väl kanske 5 av 15 körlektioner som jag gick därifrån med en bra känsla och jag kände att ja, jag klarar nog att ta körkort. Men dom andra 10gångerna så mådde jag så dåligt att jag många gånger funderade på att skita i det totalt! Just för att jag inte trivdes med att köra dessa bilar, fråga mig inte varför men jag hade bara en så konstigt känsla när jag satt i dessa bilar!
Men trots att jag ofta kända såhär så gav jag inte upp, eftersom jag inerst inne visste att jag ville ha detta körkortet och jg behövde det verkligen! För jag visste att man inte kan få något gratis i livet hur mycket man än vill det! Så jag kämpade igenom körlektionerna och satt och pluggade körkortsteori varje liten minut jag hade över! Jag läste körkortsboken 2gr och satt minst 5h i veckan vid datorerna i skolan. Jag hade även ''Bonniers trafikskola'' hemma som jag satt och fick sjukt mycket hjälp utav! Trots att jag många gånger inte villa plugga så gjorde jag det ändå!
Och se nu vart det har lett mig? Efter 4,5månad med aktivt pluggande och körande så fick jag mitt efterlängtade körkort och det känns bättre än någonsin! Är även otroligt glad över att jag inte bara gav upp då det kändes förjävligt utan fortsatte att plugga och kämpa mig igenom allt som man var tvungen att göra, och jag lyckades!

Även hur tror ni att Rolf-Göran Bengtsson har kommit dit han är idag? Tror ni att det var någon anna som tränade upp hästarna han rider och han sedan bara tar över dom och tävlar dom? Nae så har jag väldigt svårt att tro! Visst det kanske skulle gå, men inte på denna höjder som han tävlar! Då krävs det mycket samspel mellan häst och ryttare och även att ryttaren har tränat mycket! Han har inte hamnat 1:a på världsrankningen i hoppning bara för att hans hästar är bra! Det är inte bara hästarna som gör jobbet, Roffe måste ju också träna och känna sig säker i det han gör! Och det har heller inte kommit gratis! Han har kämpat och slitit och jag kan bara anta att han också haft många dagar då han känt att han vill ge upp! Men ändå har han inte det utan han visste vad han ville och han satsade helhjärtat på det! Och man kan ju bara säga så, att han har ju lyckats! Nu är det ju inte bara Rolf-Göran som kämpat så här hårt, även alla andra stora ryttare har ju kämpat precis lika hårt och helhjärtat som han har satsat! T.ex. Meridith Michaels Beerbaum(stavning?) har inte heller kommit dit hon är idag genom att någon annan tränat hennes hästar och hon stått vid sidan av och kollat på när någon annan gör jobbet, inte ens Patrik Kittel har gjort det! Utan vill man något måste man satsa helhjärtat på det!


Bildkälla



..........Lämna gärna en kommentar ;)
Skrivet av Läjna

Gud vad insorterande du skriver! :D det där gav mig verkligen en boost! Fortsätt med såhär bra inlägg! Älskar dem! :) kram

2012-01-22 ♥ 15:16:43

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se