♦ Stress/Sömnproblem

Sökte lite på google och kollade olika sidor och stress, där på en sida hittade jag en sak som stämde in väldigt bra på mig! Läs nedan!

''Sömnproblem, djup trötthet, koncentrations- och minnesproblem, täta infektioner, problem med magen, hjärtklappning, olust, ångest eller nedstämdhet kan vara signaler om att vi är i allvarlig obalans – det vill säga ett stresstillstånd. Ignorera inte sådana tecken.

  • Försök att förändra situationen – sådana allvarliga lägen brukar inte lösa sig av sig själva.
  • Sök stöd och hjälp från andra. Det är klokt att inte vara ensam i utsatta lägen.
  • När man kämpar gäller det att vara en stark kämpe. Se till att du får tillräckligt med sömn, mat, fysisk aktivitet och tid för dig själv.
  • Var försiktig med alkohol, nikotin och lugnande läkemedel. De minskar visserligen anspänningen för stunden, men tar energi i det långa loppet.
  • Lär dig någon avspänningsteknik. Det är en gåva att kunna när livet blir tufft.
  • Låt bli att sträva efter att vara perfekt – åtminstone inte i allt samtidigt.
  • Gräv inte ner dig i negativa tankar om dig själv. Börja dagen med positiva bilder – Vad klok jag är!
  • Skriv varje dag ned några rader om vad som händer och hur du reagerar. Dagboken kan hjälpa dig att skilja mellan riktiga och påhittade problem och skapa förståelse och kanske distans. ''

Källa


Precis allting stämde in på mig! Jag är alltid trött och så trött att det ibland är jobbigt att hålla upp ögonen mitt på dagen, jag har väldigt svårt att koncentrera mig och extremt duktig på att glömma, fråga bara min pojkvän om vad han tycker om mitt minne! Och som jag skrev i tidigare inlägget jag blir väldigt ofta sjuk. Och inte nog med det jag har ju även riktiga problem med min mage och haft det hur länge som helst! Ångest och olust känslor får jag närmare varje dag och jag känner mig nedstämd nästan hela tiden, det är sällan jag inte är det! Hjärtklappning har jag bara fått någon gång ibland, kanske sådär någon gång varannan vecka typ.
 
Tror ni en läkare hade kommit underfund med detta om jag fått till läkaren? Ursäkta med det tror inte jag, iallafall inte dom läkarna vi har här i närheten! Och nej jag säger inte att alla läkare är sånna! Bara dom jag träffat på!


..........Lämna gärna en kommentar ;)

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se