Gallstensanfall

Skrev på ett forum tidigare idag ang min smärta igår(ni kan läsa om det i tidigare inlägg) och fick förut ett svar att det kunde vara gallatensanfall det handlade om. Har kollat upp lite på internet och det verkar stämma att det kan vara detta då det är vanligare hos gravida kvinnor. Så chansen är stor att det var ett gallatensanfall jag fick igårkväll samt en gång tidigare. Men tänkte ändå ringa och höra med sjukvårdsupplysningen imorgon. 

Andra som haft gallatensanfall och varit gravida säger att detta är 100gr värre än själva förlossningen, och så förbannat jävla helvetes ont jag hade igår så är jag glad och lättad och förlossningen inte är så. :o 

"Gallstensanfall (vanligast): Plötsliga smärtor i mellangärdet eller under revbenen på höger sida. Vid anfallet tilltar smärtorna under den första timmen och är därefter konstanta. Smärtorna kan stråla ut mot höger skuldra eller skulderblad. Smärtorna kan också åtföljas av svettningar, illamående och eventuellt kräkningar. Anfallet kan vara från några minuter till två-tre timmar. Därefter går anfallet över. Hur ofta anfallen uppstår är individuellt. Gallstensanfall kan vara svårt att skilja från andra typer av smärta (bland annat irritabel tjocktarm, sura uppstötningar, matstrupskatarr, magsår, ryggproblem, hjärtproblem, lunginflammation och njursten)" 


..........Lämna gärna en kommentar ;)

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se