Läkare hela dagen..

Det känns iallafall lite så. 
Fick ju som sagt en akut tid till läkaren vid 13.15. Väl där pratade vi lite om vart och hur jag haft ont, samt om jag haft besvär med detta tidigare, innan graviditeten, och även om någon i min familj haft det. Sedan kände hon lite och tog blodtryck. Var öm över höger sida vid bröstkorgen/högt upp i magen eftersom jag inatt/imorse haft känningar. Fick även ta lite prover som även dom såg bra ut men fick en remiss till labb på sjukhuset för mera prover samt att en förlossningsläkare ville träffa mig. Fick även en tid till röntgen imorgon bitti för att göra ultraljud på gallan. 

Var på sjukhuset runt kvart över 2 och kom in till provtagningen runt halv 3. Detta tog inga tider så efter provtagningen var det direkt till förlossningen som gällde. Och innan jag hittade dit?! För hon på vårdcentralen sa att jag skulle till gyn akuten/mottagningen så lyckades till slut hitta dit men blev visad till förlossningen där jag fick träffa en förlossnings läkare som direkt satte mig på ett rum för att göra ett ctg. (Fosterövervakning, där dom mäter fostrets hjärtljud samt styrkan på värkarna) Samt att dom även här tog blodtryck som var bra. Låg väl ungefär 20min med ctg maskinen och allting såg bra ut så den lille mådde bra vilket är skönt. :) hade sammandragningar under tiden jag låg där vilket maskinen registrerade. :p 
Efter att jag legat där i 20mim kom en undersköterska och kopplade bort det, fick sedan vänta ca 5 min då kom läkaren tillbaka. Hon hade inte fått alla provsvar ännu men dom hon fått såg bra ut förutom att jag har dåligt blodvärde, äter järntabletterna för detta, samt ett leverprov var lite förhöjt men inget farligt. Hon kände även lite hon och jag var fortfarande öm över höger sidan. Hon kunde utesluta "gravidförgiftning?" Tror det hette så, eftersom dom proverna var okej. Hon skulle komma tillbaka när dom sista proverna kom tillbaka och om dom såg bra ut fick jag åka hem. Hade dom varit dåliga hade jag blivit inlagd för observation. Så efter ytterligare 5min kom hon tillbaka och sa att även dom proverna var okej så jag fick åka hem. Hon skulle höra av sig imorgon igen efter att hon fått svaren ifrån ultraljudet om det finns några stenar eller något annat och skulle då isåfall kunna få smärtstillande utskrivet ifall jag får flera anfall. 
Så får se imorgon vad dom säger. :) skönt att den lille skrutten mår bra iallafall, det är huvudsaken! <3 

Så runt 4 var jag väl klar och kunde äntligen bege mig hemåt. Kunde ju blivit en längre dag på sjukhuset om det nu inte var så att jag är tvungen att göra ultraljudet på fastande mage. Och hade jag gjort det idag hade det blivit efter 6 och då är det jour tid och eftersom jag inte var smärtpåverkad kunde jag göra det imorgon bitti vid 9.30 istället vilket är okej för mig. 
Så imorgon blir det en lugn dag med vila och pluggande(rättare sagt läsande) 
Men nu ska jag sova, ruskigt trött efter dagens bravader! Puss o kram gulle barn <3 



..........Lämna gärna en kommentar ;)

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se