Det bästa som hänt mig!

Det bästa som hänt mig är verkligen Melvin. Finns inte ord som kan förklara min kärlek till denna underbara lilla unge! Jag har kämpat med en depression ifrån 2006 och mått dåligt konstant, velat ta livet av mig, haft självskadebeteende, dragit mig undan, förlorat vänner, ja saker som helt enkelt fått mig att må sämre. Inte förens hösten 2012 bestämde jag mig att nu får det vara nog! Och sökte hjälp, sen gick det fort. Efter bara första samtalet med psykiatrikern ville hon jag skulle beställa tid hos läkaren för att prata om ev medicinering, och bara någon vecka senare började jag att äta tabletter för att bli fri ifrån min depression och ångest. Kände att jag började må bättre men tog några månader innan det blev rätt dos. 
Så efter några månader, tror det var juni ellr juli då jag började känna att medicinen hjälpte, men hade fortfarande mina dåliga dagar. Nu bara några timmar i månaden istället för varje dag, typ hela dagen. Sen helt plötsligt fick vi reda på att jag var gravid i femte månaden!! Slutade direkt med medicinen eftersom den inte var bra att äta för gravida, chocken var stor med lyckan var större. Under denna tid mådde jag så himla bra! Att detta lilla barn i min mage kunde få mig att vara så lycklig. Lycklig som inte ens medicin kunde få mig att känna? 
Sen kom han, detta lilla barn som legat i min mage ligger nu på mitt bröst, underbara känsla! 
Hade en liten period efter förlossningen då den blev väldigt mycket och jag grät för ingenting.(förlossningsdepression) men det gick över på några dagar och nu 3,5 månad senare är jag lyckligare än jag någonsin varit! 
Har världens bästa pojkvän, tillsammans har vi världens finaste son! Vi bor i ett stort fint hus och jag är världens lyckligaste! 
Som min sjukgymnast sa "att bli mamma var nog väldigt bra för dig, för det strålar om dig nu och man ser att du mår bättre"
Och jag håller med, att bli mamma är det bästa som hänt mig, trots att han inte var planerad så ångrar jag inget! <3 
Melvin Fredrik Raoul Johansson, du är mitt allt! 







..........Lämna gärna en kommentar ;)

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se