Jävla helvetes kropp.

Idag är en sån dag jag är sådär jävligt trött på min kropp, har ont i hela kroppen, speciellt ryggen(haft ett bra tag nu) men nu har den där
Lustiga känslan i benen kommit tillbaka, det är som man kan tänka sig vatten som rinner upp och ner på benen med hårt tryck på insidan, typ mot skelettet, precis ovanför knäet och ner till vristerna, det är en sån obehaglig känsla så jag vet inte vad jag ska ta mig till.
Utöver detta så har jag ont i nacke, också haft ett bra tack nu, blir bättre när jag smörjer med heaten jag har men inte alltid jag kommer ihåg innan jag ska lägga mig. Ikväll kom jag faktiskt ihåg! Typ andra gången denna vecka. 
Plus att jag har en obehaglig känsla i min högra höft från och till som jag haft sedan i onsdags då min sjukgymnast slet och drog i höftbenet på mig. Jag har ibland fått en snabb smällande ons känsla när jag går och sträcker benet bakåt ibland, smäller till och gör skit ont i några sekunder. Min sjukgymnast trodde att det kunde vara en muskel som låg lite fel och drog då i höften för att räta till det.
Sen är det nog att vi jobbat fram till halv 11 dom senaste kvällarna och jag då varit aktiv och jobbat med kroppen hela tiden och inte kunnat vila. Alltså först från ungefär 7-8 på morgonen till halv 8-8 på kvällen ha Melvin som vissa dagar bara ska bli bärd, samt att man måste gå böjd när han ska gå själv. Och då efter han somnat direkt börjat med vardagsrummet och målat, tapetserat, ja lite allt möjligt som sliter på kroppen.
För vissa kanske detta låter töntigt att jag får ont efter detta, detta är som sagt vardag för vissa. Men min kropp är inte okej, någonting är fel, jag vet det, men ingen annan vet, eller vet vad det är. 
Jag är dock väldigt tacksam till min underbara sjukgymnast som hjälper mig till en starkare välmående kropp och försöker hjälpa mig med diverse övningar för att bygga upp stabiliteten i min kropp och på så sätt förhoppningsvis inte ha lika ont. 
Tyvärr har det tagit ca 6år för mig att först hitta en läkare som tror på mig och även en sjukgymnast som är seriös och inte idiot förklarar mig. (Hade för x antal år sedan en sjukgymnast som bad mig göra olika övningar hemma men detta gjorde min värk bara värre, då var det vara vristerna och knäna jag hade problem med, nu är det hela kroppen jag har problem med. Jag sa till henne varje gång att min smärta blev värre men hon sa bara att det brukar vara så. Ah visst, men inte fortsatt värre smärta i 2månadee?!! Så till slut gav jag upp och dom 3 sista månaderna jag gick där ljög jag och sa att jag inte hade lika ont längre, just för att jag inte kände mig trodd.
Även haft läkare som nästan rakt upp och ner sagt att jag fejkar min smärta i knäna....
Detta var en snabb version, kommer skriva en längre framöver, om hur jag blivit bemött.....

Ja så just nu längtar jag till onsdag då det är dags för rehab igen och förhoppningsvis att min sjukgymnast kan hitta varför jag har så ont..... Suck.

För att ljusa upp detta inlägg bjuder jag på en liten snean peak på vardagsrummet. Ännu inte helt klart, lite till ska fixas innan vi kan börja flytta in möblerna.




..........Lämna gärna en kommentar ;)

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se