The best thing ever

''Nej vi ska vänta några år innan vi skaffar barn.'' - ''Jag ska plugga klart först och sedan jobba minst 1-2år innan'' - ''Vi ska åtminstona ha flyttat till hus innan vi börjar planera något barn.''
Dessa meningar och många fler sa vi bara för mer än lite sen ett år sen. Dock så var inte verkligheten, under hela början av 2013 så sa vi flera gånger att vi skulle vänta med att skaffa barn och jag skulle fixa jobb innan vi ens försöker, eller ens pratar om barn. Men trots där långt inne i bakhuvudet fanns tanken att jag ändå ville skaffa barn inom 2-3 år i alla fall. Men inte just där och då. Jag hade i princip äntligen börjat må bättre ifrån min depression tack vare medicinerna jag började äta vinter 2012. Livet hade äntligen börjat gå åt rätt håll och jag mådde bra, mina jobbet gick spikrakt uppåt. Men där någonstans mitt i allt detta sa min pojkvän något om fick mig att fundera, fick oss att börja fundera. ''Har inte du börjat bli lite rund om magen?'' Och ju där och då, med den komentaren vändes livet upp och ner, på det mest positiva sätt någonsin! Någon dag efter fick vi svar på våra funderingar och vi blev överlyckliga samtidigt som vi blev totalt livrädda...
 
Hur skulle vi göra nu? Den var början av Augusti och vi skulle bli föräldrar i slutet av November, vi två skulle helt plötsligt bli föräldrar trots att vi inte planerat det. Allting hände av en slump, eller var det verkligen det? Jag är nämligen sån att jag tror att allting händer av en anledning.
Men nu helt plötsligt var vi tvungna att börja planera om våran framtid, vårat liv vi hade just där och då. Vi kunde inte längre bo kvar i våran lilla 2:a vi hade. Men skulle vi köpa hus eller skulle vi köpa större lägenhet? Vi skulle helt plötsligt bli tvungna att köpa allt man måste ha när barnet kommer. Vagn, bilbarnstol, kläder, ja allting. Allt detta var vi tvungna att fixa samtidigt som vi letade efter ett nytt boende och till slut hittade en fin mysig villa 2km utanför Västervik som vi beslöt oss för att kolla på. Så någon vecka senare åkte vi och kollade på vårat kanske framtida hem, där vi skulle starta våran familj. En stor gul villa som behövde lite kärlek men vi båda gillade det och beslöt oss för att köpa det. Nu började dock en jobbig period där banken krånglade till det för oss. Men tillslut, där stod vi nu och papprena var påskrivna och vi väntade på att få flytta in som vi skulle få göra den 4:e november.
 
Den 31 Oktober 2013 kom och vi höll på att packa ihop vårat liv för att starta ett nytt kapitel, dock startade vårat nya kapitel tidigare än vi planerat, för dagen efter vaknade jag med värkar och på kvällen den 1 November 2013 var våran underbara son född. 2veckor tidigare än beräknat datum. Dock ställde detta till för oss lite, eftersom måndagen efter fick vi ju tillgång till vårat hus, och vi hade inte ens hunnit packa ner våran lägenhet.
Men tillslut den 15 November 2013 kunde vi flytta in i vårat nya hus och vårat nya kapitel i vårat liv tillsammans hade börjat, när 2 personer helt plötsligt blir 3!
 
Detta är en förkortad version av hur vårat liv vändes upp och ner på det absolut bästa sätt någonsin, och hur chocken blev det underbaraste som någonsin hänt oss. Här sitter vi nu 10 månader senare i vårat hus tillsammans med våran underbara för tillfället väldiga förkylda son, som är en del av oss båda.







..........Lämna gärna en kommentar ;)
Skrivet av Susanna Maria J

Så otroligt fint <3

Svar: Tack:)
Jonna Nilsson

2014-09-11 ♥ 21:18:21
Blogg: http://oslofru.com/

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se