Ordning och reda

Dom senaste veckorna har allting varit upp och ner, alltså inte fysiskt utan psykiskt. Alltså det känns som om jag inte haft någon koll på någonting, allting har sprungit på i en ordentlig fart och jag har stått vid sidan av och bara kollat på och inte förstått någonting. Nu är jag trött på detta! Nu jävlar måste jag börja organisera upp mitt liv, eller främst min vardag! Allt gick upp för mig i fredags när jag träffade min sjukgymnast som är toppen, jag har alltid haft såna problem med att somna på kvällarna och i fredags hade jag bokat in en träff med honom för att prata om det och jag fick 3 riktiga toppen tips! Varav det första tipset som han kallade 'sömn-tåget' funkar utmärkt! Somnar mycket fortare nu på kvällarna, vafan har ingen sagt detta tidigare till mig? Så simpelt och så toppen!
Dom andra två tipsen jobbar jag fortfarande på men dom är lite svårare och när jag får kontroll på dom kommer nog det funka ännu bättre med sömnen.
Men nu känner jag verkligen att jag vill få ordning på allt och verkligen få kontroll över Mitt liv! Jag är så trött på att alla runt omkring mig lyckas med vad de vill och inte jag. Men visst det har hänt mycket nu det senaste året. Jag har blivit mamma, legat på sjukhus och blivit opererad och jag har åter igen börjat äta medicin för min depression som jag kämpat med sedan 2006. Så Jag ska egentligen inte klaga då jag har ett bra liv, med en underbar pojkvän och en underbar son i vi bor i ett stort fint hus och jag trivs toppen här.
Men ändå någonstans långt där inne finns något som jag känner inte stämmer, något som fattas, någonting som förstör för mig.
Jag vill verkligen följa min dröm om att bli kriminolog och den drömmen tänker jag följa, det är något jag vill och det är något jag ska klara. Och utöver det och innan jag är klar med min utbildning så vill jag satsa på Forever och aloe vera produkterna för att kunna få in lite extra varje månad och slippa känna stressen över pengar och slippa känna detta att Jacob måste betala allt, och jag vill kunna unna mig något utan att få panik över att jag köper ett par byxor den månaden.
Men ja, nu börjat mitt nya liv och mitt nya jag. Så HEJ DÅ till gamla Jonna och säg HEJ till nya!
Detta är någonting jag känner verkligen saknas i mitt liv! Stallet, hästarna, ridningen och människorna. Det är något jag verkligen känner fattas, och om denna pusselbit kommer på plats vet jag att det mesta kommer falla på plats allt eftersom!
 

..........Lämna gärna en kommentar ;)

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se